Maailmanlaajuisesti toimivana saniteettituotteisiin erikoistuneena konsernina Geberit pyrkii olemaan johtavassa asemassa muutoksessa kohti kestävää saniteettiteollisuutta. Innovatiivisilla, korkealaatuisilla ja kestävillä saniteettituotteillamme on myönteinen vaikutus teollisuuteen, yhteiskuntaan ja ympäristöön.
Geberitillä kestävä kehitys ja ympäristötietoisuus eivät ole uusi ilmiö, vaan olemme työskennelleet sen parissa viimeiset 30 vuotta - ja työskentelemme yhä edelleen. Se on osa yrityksemme identiteettiä. Tavoitteena on luoda lisäarvoa mahdollisimman pienellä energiankulutuksella - asiakkaille, ympäristölle ja koko yhteiskunnalle. Uskomme, että suurin panos, jonka voimme antaa kiertotalouteen, on se, että asetamme jatkuvasti uusia standardeja tuotteiden laadulle ja kestävyydelle.
Geberit-tuotteille on ominaista niiden erinomainen kestävyys. Monissa tapauksissa tuotteiden käyttöikä on useita vuosikymmeniä. Niitä voidaan huoltaa, puhdistaa ja korjata helposti, ja Geberit tarjoaa jopa 25 vuoden takuun varaosien saatavuudesta suurelle osalle tuotevalikoimaa. Lisäksi uudet tuotteet ja komponentit ovat usein taaksepäin yhteensopivia, mikä tarkoittaa, että vanhempia tuotteita voidaan myös päivittää lisäämällä tai vaihtamalla niihin uusia komponentteja ja toimintoja. Rakennuttajien on helppo valita tuotteitamme, koska ne täyttävät sertifioitujen ja kestävien rakennushankkeiden laajat vaatimukset.
30 vuotta sitten Geberit esitteli ensimmäisen ympäristöstrategiansa ja alkoi toteuttaa siihen liittyviä toimenpiteitä käytännössä. Tätä strategiaa on kehitetty vuosien mittaan niin, että siitä on vähitellen muodostunut kokonaisvaltainen kestävän kehityksen strategia. Se perustuu YK:n Agenda 2030 kestävän kehityksen tavoitteet -ohjelmaan ja sen 17 kestävää kehitystä käsittelevään tavoitteeseen. YK:n 2030 Agendan mukaisesti Geberit ottaa huomioon myös taloudelliset, ekologiset ja sosiaaliset näkökohdat. Yrityksen tavoitteena on jättää jälkeensä mahdollisimman pieni ekologinen jalanjälki läpi koko arvoketjun.
Geberit keskittyy erityisesti tavoitteisiin: 6 “Puhdas vesi ja sanitaatio“, 8 “Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua“, 9 Kestävää teollisuutta, innovaatioita ja infrastruktuureja“ ja 11 “Kestävät kaupungit ja yhteisöt“.
Ympäristöselosteessa (EPD) esitetään tuotteen ympäristövaikutukset. Laskenta tehdään elinkaarianalyysillä tuotteen koko elinkaaren ajalta puolueettoman kolmannen osapuolen toimesta. Ympäristöselosteet tarjoavat tärkeää tietoa tuotekehitykselle, sijoittajille, yhteistyökumppaneille ja muille päätöksentekijöille.
Kolmannen osapuolen ympäristöselosteilla varustettujen tuotteiden osuus on yli 20 % Geberitin konsernin myynnistä. Tarjoamme siis laajan tuotevalikoiman rakennuksiin, jotka ovat rakennettu korkeimpien kestävän kehityksen standardien mukaisesti, kuten Minergie, DGNB, BREEAM tai LEED.
Vettä kannattaa käyttää säästeliäästi. Vähennä vedenkulutusta kylpyhuoneessa tuntuvasti näiden kuuden vinkin avulla.